niedziela, 19 grudnia 2021

Jarmark Świąteczny w Moguncji!


Cześć!
Ech... Co to był za weekend! Musicie sami to zobaczyć. Ta mała zajawka zdjęciowa przeniesie was na kilka najbliższych chwil do Moguncji. Mimo wszystko polecam odwiedzić to miasto na żywo i poczuć tą niesamowitą atmosferę.

Będąc w Polsce na jarmarku np. w Łodzi, myślałam, że to już jest zrobione z 'pompą'. Oj nie. Niemcy uwielbiają świętować ten przedświąteczny czas na jarmarkach. Zbiera się wtedy niesamowicie dużo osób, zarówno rodzin jak i znajomych. Spędzają czas razem, śmieją się i popijają grzane wino. Zaskoczyli mnie również grzanym białym winem. Porównując to czerwonego ciężko powiedzieć, które jest lepsze. Dużo też zależy od tego jakie i ile dodatków ma owe grzane wino. Pomarańcze, anyż, goździki... Same smakowitości.

Jarmark znajduje się w kilku miejscach. W każdym dostaniemy oczywiście grzane wino a także inne przysmaki jak np. pierniki, tradycyjne niemieckie dania, churros, jabłka w karmelu a także orzechy w karmelu. Trudno jest się oprzeć takim smakowitościom. 






A jak to się stało, że trafiłam właśnie do Moguncji? Moja przyjaciółka Justyna jest tam aktualnie na Erasmusie. Postanowiłam ją odwiedzić. Miałam nadzieję, że na mikołajki będzie tam śnieg... Było bez omal 10°. Nie zmienia to faktu, że atmosfera była świetna a sama wycieczka jak najbardziej udana. Już niedługo pokażę wam kolejne miasto, które zwiedziłyśmy.
Do zobaczenia!
A.

2 komentarze: