środa, 6 grudnia 2023

Kalendarz adwentowy zrób to sam!

Cześć kochani!
W okresie adwentu wiele osób poszukuje kalendarzy adwentowych, czy to dla siebie czy dla biskich osób. Pokażę wam dzisiaj sposób jak samemu zrobić prosty kalendarz a także bazę pomysłów czym można to wypełnić dla chłopaka ;)

Zacznę od tego, że pomysł na ten kalendarz wpadł mi do głowy sam. Po wyszukiwaniu konkretnych haseł, okazało się, że parę osób zrobiło w ten sposób kalendarz, jednak jego wykonanie nie było do końca w moim guście. Dlatego też nie daję tutaj do nikogo odnośników jako inspiracji, bazy na której zrobiłam mój kalendarz ;) Wrzucę jedynie kilka zdjęć podobnych pomysłów, może coś was zainspiruje.

Czego potrzebujemy?

Na pewno pamiętacie jak w przedszkolu czy szkole robiło się różne zabawki z rolek od papieru? To jest na prawdę świetna baza. Zebrałam 24 rolki, nie zajęło to wcale dużo czasu. I jest to fajny recyklingowy patent.

Do tego potrzebujemy papierów do dekoracji. Ja postawiłam na klasyczny czerwony, oraz klei lub też taśmę. Pamiętajcie, że zwykła taśma może dać dość tani efekt, ponieważ będzie widoczna. Polecam taśmę dwustronną lub też dobry klej w sztyfcie np. UHU.

Dodatki. Tutaj przydadzą się różne wstążeczki, tasiemki czy też wstążki. Wszystko zależy od waszej kreatywności.

Dodatkowo można pomyśleć o dodatkowym wkładzie do rolek jeśli nasze prezenty są bardzo drobne, np. bibuła, skrawki papieru - takie typowe wypełniacze.

Wszystkie prezenty ułożyłam sobie zgodnie z każdym dniem i powoli zaczęłam pakowanie w rolki. Rolki obklejałam papierem, następnie dawałam wkład. Kolejny krok to zalepienie rolki i przyklejenie numeru. Ja moje pisałam na kalce. Dostaniecie ją w sklepach plastycznych. Możecie użyć innego papieru lub grubszego mazaka. 



Następny krok to ułożenie naszych rolek w dowolnym kształcie. Ja postawiłam na choinkę. Po kolei w każdym rzędzie mam 1,2,3,4,5 oraz 6 rolek. Na samym dole dałam 4 rolki symbolizujące pieniek. Prezenty, które nie zmieściły mi się w rolkę, pakowałam osobno a w rolce zostawiałam notkę "Poszukaj wśród prezentów". Skarpetki ze zdjęcia wyżej, udało mi się włożyć do rolek.
Na górę przykleiłam złota kokardę. Całość dodatkowo obwiązałam wstążką, którą na samej górze delikatnie skręciłam.

Na koniec mam dla was obiecaną listę pomysłów na drobne prezenty dla chłopaka:

  • słodycze,
  • batony proteinowe,
  • kulka pod pachy,
  • żel pod prysznic,
  • odświeżacz do auta,
  • odżywka białkowa,
  • pasta do włosów,
  • setka %,
  • skarpetki,
  • witaminy,
  • kreatyna,
  • żelazko w sprayu,
  • kisiel dietetyczny,
  • energetyk,
  • mleczko po goleniu.


Jak podoba wam się taki efekt? Kupujecie wogóle kalendarze adwentowe? A może też sami robicie? Napiszcie mi swoje tradycje z tym związane ;)
Do zobaczenia!
Angelika

35 komentarzy:

  1. Super pomysł! Świetnie to wygląda. Jeszcze nie robiłam kalendarza samodzielnie. Kupuję od czasu do czasu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Ja też kupuję ale ze słodyczami.

      Usuń
  2. U nas dzieci "bawią się" w kalendarz adwentowy, jednak w tym roku kupiłam gotowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z rolek do papieru można zrobić naprawdę fajne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :D tylko kreatywność nas ogranicza.

      Usuń
  4. Super, bardzo pomysłowe ;) Prezenty od serca zawsze cieszą podwójne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest :D Już kilka otworzyliśmy i było wiele niespodzianek :D I śmiechu.

      Usuń
  5. Zrobiłaś super kalendarz :).

    Chciałam w tym roku kupić sobie jakiś fajny kalendarz ale w każdym było kilka rzeczy, które mi się nie podobały ;).
    Na przyszły rok chcę sama zrobić kalendarz dla mojego partnera :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowe są Twoje prezenty da chłopaka.
    Świetne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Efekt super. :)
    Ja nie kupuję kalendarzy adwentowych, ale co roku robie swój ze słodyczami. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I absolutely love your DIY advent calendar.
    It's so creative and pretty! 🧡🧡🧡

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł z takim kalendarzem adwentowym. Zaciekawiła mnie też baza prezentów. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajny pomysł miałaś z tym kalendarzem! ?Ja zawsze kupuję gotowy. Może kiedyś w końcu taki zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę pracy to wymaga ale frajda z otwierania świetna :D

      Usuń
  11. Kupuję , ale jak widac można zrobić samemu niezwykły kalendarz adwentowy <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tylko raz kupiłam Kalendarz Adwentowy- z Milki.
    Nie muszę dodawać, że nie dotrwał do Świąt :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :D Też kupuję ze słodyczami ale staram się go jakoś dotrzymać.

      Usuń
  13. Witam serdecznie ♡
    Taki kalendarz to marzenie :) Zdecydowanie 100% lepszy od kupnych. Kocham takie twórcze pomysły i bardzo podobają mi się twoje inspiracje. Sama mam kalendarz adwentowy zrób to sam ale w takiej małej formie (kiedyś kupiłam go za 2zł, taki papierowy do poskładania) ale taki duży to super pomysł :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można wiele fajnych personalizowanych prezencików w nim dać :D

      Usuń
  14. Nie jestem kreatywna ani jakoś specjalnie uzdolniona (patrz dwie lewe ręce do nożyczek, kleju, itp) ale taki kalendarzyk chętnie bym dla kogoś zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo zdolności nie potrzeba do jego stworzenia ;)

      Usuń
  15. o prosze jak można zrobić coś fajnego i ile radości zyskać

    OdpowiedzUsuń
  16. Oooo rany Andżelika, genialny pomysł. Za rok też spróbuj sama zrobić 😀 Fajnie jest coś samemu zrobić. Dziękuję za instrukcję. Biorę się za filmik.

    Miłego wieczoru Kochana. Pozdrawiam Was

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń