niedziela, 5 maja 2024

Moja pierwsza kuracja retinolem!

 

Cześć!
Na jesień 2023 zaczęłam swoją pierwszą kurację retinolem. Zakupiłam serum z Basic Lab. Nie kosztował mało. Jednak po tym jak naczytałam się, że można sobie popalić skórę, uznałam, że wolę zainwestować w ten produkt i nie ryzykować.

Retinol to organiczny związek chemiczny, który jest jednym z form witaminy A. Jest to substancja, która odgrywa istotną rolę w procesach wzrostu i regeneracji komórek. Retinol jest szeroko stosowany w kosmetyce ze względu na jego korzystne właściwości dla skóry.

Główne korzyści retinolu dla skóry to:

  • Poprawa struktury skóry: Retinol może pomóc w poprawie elastyczności skóry, wygładzeniu drobnych linii i zmarszczek oraz spłyceniu głębszych zmarszczek. 
  • Zmniejszenie przebarwień: Retinol jest znany ze zdolności do redukowania przebarwień skóry, takich jak plamy starcze i przebarwienia pozapalne. 
  • Poprawa tekstury skóry: Stosowanie retinolu może pomóc w wygładzeniu i ujednoliceniu tekstury skóry, co sprawia, że staje się ona bardziej miękka i gładka. 
  • Zmniejszenie trądziku: Retinol może być skutecznym składnikiem w produktach przeciwdziałających trądzikowi, pomagając w kontrolowaniu produkcji sebum i przyspieszając regenerację komórek skóry. 
  • Stymulacja produkcji kolagenu: Retinol może stymulować produkcję kolagenu, co jest kluczowe dla utrzymania elastyczności i jędrności skóry. 
Należy jednak pamiętać, że retinol może być drażniący dla niektórych skór, zwłaszcza w początkowym okresie stosowania. Dlatego ważne jest rozpoczęcie korzystania z produktów zawierających retinol stopniowo, a także stosowanie kremów z filtrem przeciwsłonecznym, ponieważ retinol może uczulać skórę na działanie promieni UV. Przed rozpoczęciem stosowania produktów z retinolem zawsze warto skonsultować się z dermatologiem.

Na prawdę, krem z filtrem to podstawa. Miałam takie dni, że mimo stosowania moja cera była przesuszona, a co byłoby gdybym nie stosowała SPF... 

Retinol w naszej pielęgnacji należy budować! A co to dokładnie znaczy? Zaczynamy od bardzo małego stężenia, przyzwyczajamy cerę. Najpierw stosujemy raz w tygodniu i powoli zmniejszamy odległość dni. Czyli np. miesiąc raz w tygodniu, potem co 5 dni przez np. 6 tygodni itd. itd. Gdy dojdziemy do stosowania bez omal co dzień, możemy wejść na wyższe stężenie. Jednak nie zaleca się stosowania retonilu latem ze względu na promienie słoneczne.

Pamiętajmy również, że retinol nie lubi się z niektórymi składnikami jak np. witamina C i nie poleca się stosowania ich razem tego samego dnia.

Czy dało mi to jakieś efety?
Myślę, że tak. Cera nie miała zbyt wielu wyprysków. Na prawdę rzadko coś się zdarzyło. Miała ładny koloryt. Skóra jest elastyczna, miła w dotyku. Przed miałam wrażenie, że widziałam na czole już pierwsze zarysy zmarszczek. Po kuracji nic takiego już nie dostrzegam. 

I tutaj jest też odpowiedź dlatego zaczęłam stosować retinol po 24 urodzinach a nie po 25 roku życia jak większość stron/osób zaleca. Moja ekspozycja na słońce jako dziecko i jako nastolatka było bardzo dużo. Nikt nie nauczył mnie stosowania SPF. Dopiero sama do tego doszłam po dwudziestce. Dodatkowo te pierwsze linie na czole mocno mnie wystraszyły i dlatego też uznałam, że ten jeden rok wcześniej będzie dla mnie optymalny. 

A wy stosujecie lub stosowaliście retinol? Jakie są wasze odczucia? Uważacie go za magiczny produkt?
Angelika

22 komentarze:

  1. Ślicznie wyszłaś na tym zdjęciu! :)
    Ja od dziecka nie lubiłam przebywać na słońcu, więc ta ekspozycja na nie w moim przypadku nie była duża.
    Ale produkt będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli kuracja udana. Warto stosować ten produkt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak ;) Szczególnie, że działa korzystnie na wiele problemów z cerą.

      Usuń
  3. Za magiczny to nie, wiesz, wszystko jest duzo lepsze, jesli się to regularnie stosuje. Bo tak to możesz miec kram za sześć stów i nie zadziała, jak będzie tylko stał ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh oczywiście, że jeśli nie będziemy czegoś regularnie stosować to nie będzie działać na 100% ;) Ale uznanie retinolu za "magiczny" nie jest wcale dużym naciągnięciem ;) I nie tylko ja uważam ten składnik za świetny.

      Usuń
  4. Retinol chętnie bym przetestowała, ale moja cera nie ma problemów z wypryskami...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sam proces starzenia też fajnie działa ;)

      Usuń
  5. Oi Angela! Nunca usei retinol.
    Na verdade só limpo a pele, passo hidratante sempre
    e protetor solar se for me expor ao sol.
    Beijos!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć :)
    Szczerze mówiąc nie słyszałam o kuracji, którą opisałaś. Dzięki za ciekawe informacje.
    Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie :D? No to dobrze, że jednak post powstał ;) Myślałam, że wiele osób o nim słyszała i wiele też stosowała.

      Usuń
  7. Chyba wolałabym poradzić się dermatologa lub kosmetyczki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyczki? No nwm. Jeśli ktoś ma problemy lub się boi to absolutnie tylko dermatolog.
      A jeśli chodzi stricte o sam retinol, to pamiętajmy, że coś bez recepty nie może być niebezpieczne. Chyba, że absolutnie olejemy zalecane stosowanie ;) Nie produkt a dawka może być szkodliwa. Tutaj jest podobnie.

      Usuń
  8. Fajnie, że działa :) lubię kosmetyki z retinolem, najczęściej używam serum i kremu Garnier :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja stosuję z powodzeniem retinol i największa zmiana u mnie to na pewno zmniejszenie wydzielania sebum. Retinolu nie używam wprawdzie od BasicLab, ale tę firmę znam bardzo dobrze i ufam ich kosmetykom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że pomógł ci z sebum ;)
      Nie tylko BasicLab ma retinol. Inne i tańsze też mogą być fajną alternatywą.

      Usuń
  10. Ależ masz piękną cerę! Pozazdrościć, ja swoją właśnie odbudowuję. Kosmetyki z retinolem mam, ale nie stosowałam ich jeszcze, bo raz że było lato a dwa że zaszłam w ciążę. Czekam na jesień, wtedy wprowadzę tę rutynę pielęgnacyjną w życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥
      Powoli ci się uda :D! Tak, tak poczekaj do jesieni ;) Ja też jeszcze kilka dni i odstawię go do jesieni.

      Usuń
  11. Ja nie stosowałam, ale myślę, że to może być coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecić ci coś z niższej półki :D? Ten niestety jest drogi i wiem, że nie każdego stać. Ja też trochę na niego odkładałam ale zostałam zachęcona wieloma rewelacyjnymi opiniami.

      Usuń