niedziela, 19 listopada 2023

Przepis na tort bezowy od Gotuje bo Lubię fit.

 

Cześć!
Pod postem dotyczącym moich urodzin, pojawiły się komentarze z chęcią posiadania przepisu na tego też torta bezowego. Jak wspominałam przepis nie jest mój. Jest od od Gotuje bo Lubię Fit, ale sam przepis nie jest fit ;) Wszystko robiłam dokładnie tak jak jest w przepisie. Wrzucam wam tutaj kopię oraz link do ich postu ;) Bezy wyszły świetne! Na prawdę wam go polecam!

Link do przepisu: TORT BEZOWY Z OWOCAMI I BITĄ ŚMIETANĄ

"Składniki:
-6 białek,
-300g cukru pudru lub drobnego cukru,
-1 łyżeczka mąki ziemniaczanej,
-1 łyżeczka soku z cytryny.

Składniki na masę:
-660 ml śmietany 30%,
-250g mascarpone,
-2 śmietan fix,
-3 łyżki cukru pudru,
-owoce do przełożenia i dekoracji tortu: maliny, borówki, truskawki.

Bezę piekę wieczorem, dzień wcześniej. Tort przekładałam parę godzin (3-4 godziny) przed podaniem i jest pyszny. 

Cały proces ubijania trwa około 10 - 13 minut na wysokich obrotach. Zawsze robiłam bezę używając drobnego cukru ( tym razem dodałam cukier puder i to był świetny wybór). Zasada jest taka przy robieniu bezy ze na 1 białko przypada 50g cukru. Białka w temperaturze pokojowej ubijam kilka minut. Następnie dosypuję powoli po łyżce cukru pudru cały czas miksując. Masa ma być gęsta i błyszcząca. Na koniec dodaję mąkę ziemniaczaną oraz ocet  dalej chwilę miksuję. 

Bezę piekę na dwóch blachach, na każdą wykładam papier do pieczenia. Na papierze odrysowałam talerz wielkości 20-21 cm i w to miejsce wyłożyłam masę na bezę. Tak samo na obu blachach, z masy zrobiłam jeszcze parę małych bezików. Bezę wkładam do nagrzanego piekarnika (dwie blachy jednocześnie). Suszę w termo obiegu 150° - 5 minut, a następnie zmniejszam temperaturę do 100° i suszę 2 h i 30 min. Wyłączam piekarnik i zostawiam na całą noc w zamkniętym piekarniku. 

Masa do tortu: do miski wlewam śmietanę, dodaję mascarpone, cukier puder i ubijam, pod koniec ubijania dodaję  śmietanfixy. Blaty bezowe przekładam masą, a następnie wykładam owoce: maliny, truskawki, borówki, kolejny blat bezy, masa śmietanowa i znowu owoce."

Robiliście już takiego torta? Jak wam smakuje? Piszcie!
Angelika 

42 komentarze:

  1. Ja lubię jeść, ale nie podjęłabym się zrobienia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort wygląda świetnie i pewnie tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam jeszcze takiego tortu. Wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka pychota! Muszę wypróbować :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Hejka Angeliko :) Wspaniały tort. Aż ślinka cieknie. Kalorii mnóstwo, ale nie pogardziłabym oj nie. Kocham bezę. Mniaaaam. Dziękuję za pamięć o moim blogu 😀

    Pięknego tygodnia.

    Kasia Dudziak, Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh racja :D Kalorii trochę ale raz na rok można sobie pozwolić.

      Usuń
  6. Jeśli chodzi o pieczenie to mam do tego dwie lewe ręce :P Ale tort wygląda wyśmienicie. Może kiedyś uda mi się podnieść moje zdolności w pieczeniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :D Ale zapewne do czegoś innego masz duże zdolności :D

      Usuń
  7. Sama jeszcze nie piekłam tortu bezowego ale bardzo je lubię :).

    Dziękuję za przepis już go zapisuję :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wygląda ten tort! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wygląda. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. 😍💗

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy ten przepis . ładnie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj bezy to inny level, piekłam kiedyś, tortu bym się nie odważyła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ;D Różni się tylko tym od bezy, że miał świeczkę ;D

      Usuń
  12. Bardzo lubię ciastka bezowe. Ten tort na pewno jest bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o torty, ciasta, to jedyne co mi wychodzi to sernik na zimno 😁
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam bezy, więc taki tort bezowy, to dla mnie byłaby pychotka. U mnie w domu ciasta piecze mój mąż. W następnym poście wstawię fotki z moich urodzin z tortem w wykonaniu mojej połówki :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale piękny tort! Pewnie tak samo fantastycznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tort prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie ♡
    Jeszcze nie miałam okazji zrobić takiego tortu, ale muszę przyznać, że wygląda bardzo apetycznie :) Na pewno rozpływa się w ustach :) Ja jestem wielką fanką wszelakich słodkości, wypieków... na pewno tort bym polubiła :) Super przepis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo :D Byle słodkie i już kocham. Heh

      Usuń
  18. Bardzo wspaniale wygląda ten tort. Coś wspaniałego nie tylko na różne przyjęcia okolicznościowe, ale również na podwieczorek 👍🙂

    Pozdrawiam cieplutko i od serca 😘🤗❤
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :D O każdej porze dnia smakuje świetnie.

      Usuń