niedziela, 27 października 2024

Pumpkin spiced latte! Jest warte tego zamieszania? Czy dobry jest ten syrop?

 

Cześć!
Kto śledzi trendy internetowe ten wie, że co jesień powraca temat pumpkin spice latte. Od kilku lat mieszkam w Łodzi z dwoma starbucsami a chęć sprawdzenia tej popularnej kawy naszła mnie dopiero teraz. Byłam, sprawdziłam i już wam opowiadam ;) Wzięłam średnią kawę z mlekiem odtłuszczonym (tzn. 0.5%) i bez śmietany. Mimo wszystko kawa była bardzo słodka. Myślę, że to zasługa chociażby dyni. Rozmiar średni też jest bardzo duży. Kawa do długich ploteczek ;) A smak? Myślałam, że to mega przereklamowana kawa, rozpromowana przez influ... ale powiem wam, że jest na prawdę smaczna! Dynia + cynamon to na prawdę super połączenie.

Ale chwila, kto pisze post o kawie z sieciówki? Znalazłam świetny zamiennik a dokładnie fit syrop pumpkin spice latte! Każdy może go sobie wykonać, składniki są dość proste a wykonanie zajmie max 15 min (nie liczę wykonania przecieru dyniowego). To jak, chcecie spróbować tej popularnej kawy w domu? Zapraszam na przepis.

Potrzebujemy:
-100 g erytrytol 
-200 ml wody
-200 g przecieru z dynii
-2 łyżeczki cynamonu
-łyżeczka gałki muszkatołowej
-łyżeczka przyprawy do grzanego wina
-6 goździków

W wodzie rozpuszczamy erytrytol i doprowadzamy do jego rozpuszczenia. Dodajemy przecier i przyprawy. Całość cały czas mieszamy. Gotujemy na małym ogniu przez około 10 min aby syrop zgęstniał. Gotowe! Polecam zawekować mały słoik i mieć na przyszłość. Syrop trochę się krystalizuje z czasem. Dlatego gdy robię kawę muszę ją jeszcze przemieszać. Jeśli nie lubicie pływających goździków, można je wyciągnąć przed przelaniem do słoiczka.

Do zobaczenia!
Angelika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz