środa, 14 grudnia 2016

Gingerbreads.

Witam!
Pierniczki to świetna przed świąteczna zabawa oraz idealny smakołyk na święta. Mają swój jeden i nie powtarzalny smak. A najlepsze są te zrobione własnoręcznie. Można również bliskich obdarować takimi smakołykami. Na pewno się ucieszą.

Wykonuję je co roku i nie wyobrażam już sobie bez nich świąt. Przepis mam z jakiegoś bloga. Pobrałam kilka lat temu. Problem jest jednak w tym, że nie pamiętam strony ani nie mogę jej ponownie znaleźć ;c
Świąteczne pierniki.
Składniki na około 180 pierników:
Ciasto:
-250g sztucznego miodu
-1 1/4 szkl. cukru
-1/2 łyżki smalcu
-3/4 kostki palmy
-1 kg mąki pszennej
-1/2 opakowania przyprawy korzennej do piernika (można dodać jeszcze szczyptę imbiru i gałki muszkatołowej)
-2 1/2 łyżka ciemnego kakao
-15 g amoniaku
-3 jajka
Karmel:
-1 szklanka cukru
-1 szklanka gorącej wody

Wykonanie:
Mąkę wymieszać z przyprawą korzenną i kakao. W rondelku rozpuścić cukier z miodem i tłuszczem (Palma+smalec), dodać do mąki. Wymieszać.
Karmel: W rondelku rozpuścić cukier, aż stanie się płynny i brązowy. Ściągnąć z ognia, dodać szklankę gorącej wody (uwaga pryska). Wszystko dokładnie wymieszać. Jeśli zostaną grudki-chwilę podgrzewać do ich rozpuszczenia. Karmel przelać do ciasta. Ciasto wyrobić bardzo dokładnie. Kiedy przestygnie, dodać amoniak i jajka, ponownie wyrobić. Przykryć ściereczką. Ciasto przez 12h przechowywać w bardzo zimnym miejscu. Na kilka godzin przed przed pieczeniem przechowywać w temperaturze pokojowej. Ciasto podsypać mąką, rozwałkować na grubość 3-4 mm, wykroić różne kształty. Piec na papierze do pieczenia w 150 stopniach przez około 10 minut. Zostawić na blaszce, aż przestygną i stwardnieją. Najlepiej smakują 1.5-2 tygodnie po upieczeniu. Zaś ja czekam aż 4 tygodni.

A wy przygotowujecie pierniki ;D?
xoxo♥

54 komentarze:

  1. uwielbiam każde pierniczki ^^

    glfashion.blogspot.com
    Zapraszam;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mama piecze ja ozdabiam (bardzo mało piekę praktycznie wcale za to codziennie gotuję obiady).

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham pierniki i czekam na świeta własnie na to :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Do moich zadań na święta należy pieczenie pierników :) Zawsze z siostrą zjemy większość, a potem nie ma czym poczęstowac gości :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieczenie jeszcze przede mną więc przepis się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam. Mogę je jeść w nieograniczonych ilościach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie piekę ale moja mama tak :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio robiłam! Pyszne i wszystkie już o dziwo zniknęły.. Jak na mój pierwszy raz jestem zadowolona! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Hello, I will try this at home, thanks for sharing
    Come and see my blog too
    Gros bisous
    http://mademoisellegallech.blogspot.pe/

    OdpowiedzUsuń
  10. jak pachną pięknie mi przez ekran:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Też wczoraj robiłam :D Ale z innego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś miałam na nie mega fazę, ale obecnie mnie odrzucają O.o

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasne, że je zrobię. Obowiązkowy element na święta. Lubię bardzo. Trzeba będzie się za nie wziąć. Mają taki obłędny aromat :)
    Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie pierniczki robi moja babcia, a ja tylko je zjadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam pierniczki, a szczególnie lubię je jeść w święta :D Jutro mam zamiar upiec kruche, migdałowe ciasteczka :D
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja w tym roku poszłam na łatwiznę i kupilam gotowe mieszanki do pierników: )

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam pierniczki, obiecałam sobie że w tym roku je zrobie specjalnie dla mojej córeczki <3

    >> Pozdrawiam 22 letnia mama z bloga http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierniczków nie pieczemy, jedynie ciasto piernik :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepysznie wyglądają <3

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam zamiar upiec, ale co z tego będzie, to nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Najpiękniejszy zapach świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pieczenie pierniczków to stały element przed świętami. Jest to świetna zabawa a jej efekty są pyszne :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  23. Od niedawna kocham piec ciastka, a pierniczki to konieczność! :D <3
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świąteczne pierniczki to chyba najpopularniejszy przysmak. Zdecydowanie najbardziej lubię je piec ze wszystkich ciast!

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Weź, ale mi ochotę narobiłaś! Ja tu się próbuje zdrowo odżywiać i jak mam wytrwać? :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierniki obowiązkowo ;). Przepisów musi być mnóstwo, bo zawsze każdy ma inne i to jest fajne ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. kocham pierniczki, tym bardziej kocham je piec ;p
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  28. Super post!:) Bardzo uwielbiam wszelkie kulinarne i od razu zapisuję w screen shootach :D! Ja robię swoje bardzo podobnie, chociaż w tym roku jeszcze przede mną:) Najbardziej lubię jednak je przyozdabiać lukrem :D paulacierpiak, klik

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja już upiekłam pierniczki zostało tylko je udekorować :)
    Co do sweterka z Zaful jak chcesz to możesz mi go "ukraść". Chętnie go oddam za darmo :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  30. uwielbiam piec i dekorować pierniki :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mmm swiateczne wypieki;) Smaczna sprawa;)
    Zapraszam: by Arek

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierniczki są obowiązkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Również uwielbiam pierniczki, są najlepsze i najbardziej kojarzą się ze świętami. Twoje prezentują się fenomenalnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. ŚWIETNY BLOG, MEGA POST! <3

    Zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie piekę pierników bo nikt ich u nas nie lubi ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. przygotowywanie pierniczków to nasza rodzinna tradycja :D co roku wspólnie je pieczemy i dekorujemy :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Wyglądają rewelacyjnie! Ja w tym roku zrezygnowałam z robienia pierniczków, mam za dużo innych obowiązków ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. U mnie się nie robi pierniczków :) Twoje są mega apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam pierniki <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń