środa, 20 kwietnia 2016

The basic protein knew about and what products they have it most.

Chciałam poszerzyć swoją widzę na temat białka. Tak wiele się o nim mówi w diecie a przede wszystkim z tymi związanymi z siłownią. Wpisując w google hasła związane z białkiem niewiele się dowiedziałam. Pierwsze artykuły odnosiły się do całości mikroskładników ogółem, ale szukając jednego szczególnie trzeba sięgnąć dużo głębiej. Dlatego przygotowałam tu dla mnie jak i dla was małą ściągawkę. Mam nadzieję, że ten post się wam przyda :) 
Robiłam go na podstawie wyczytanych informacji. 

W diecie redukcyjnej dosyć polecanym sposobem na rozdzielenie  mikroskładników jest; 50% węglowodany, 30% białko, 20% tłuszcze. (sposób wyliczenia takowego rozkładu;klik).
Białko jest przede wszystkim składnikiem budulcowym. Uznawane jest, że zapotrzebowanie człowieka na białko to 1 g /1 kg masy ciała. Wraz ze wzrostem wysiłku fizycznego zapotrzebowanie rośnie. Wiele osób stosujące dietę często rezygnują z odchudzania z powodu odczuwalnego głodu. Badania donoszą, że dieta zaopatrzona w odpowiednią ilość białka pozwala na zmniejszenie odczucia głodu na tak wysokim poziomie. Co pozwala na łatwiejsze wytrwanie na diecie.

Białko ma również wpływ na przemianę materii. Spożycie i przetrawienie białka wymaga większej ilości energii niż biorąc pod lupę tłuszcze czy też węglowodany.


Kolejnym faktem, na który zwraca się uwagę przy ćwiczeniach zwłaszcza na siłowni, to katabolizm. Jest to proces niszczenia komórek mięśniowych (a przecież to o nie walczymy). Jeżeli organizm ma zapewnioną odpowiednią ilość białka, to może on pobierać z mięśni mniej potrzebne aminokwasy, przez co nie dochodzi do zniszczenia komórek mięśniowych. Katabolizm zachodzi również w sytuacji gdy nasza redukcja odbywa się bez ćwiczeń. Poprzez nie dostarczania odpowiednich składników odżywczych (restrykcyjna dieta) nasz organizm zaczyna spalać mięśnie, wcześniej również wodę- w pierwszej kolejności. Dlatego też można zauważyć fakt, że diety bez odpowiedniego ruchu, na początku dają miłe dla oka efekty na wadze. Niestety z czasem gdy dochodzi do rozpoczęcia spalania tłuszczu i nasz metabolizm zaczyna zwalniać, poddajemy się. I tak też działa efekt jojo. Co daje w praktyce tę samą ilość tłuszczu (lub podobną) i mocne zmęczenie organizmu, nie wspominając o psychice.

Suplementacja zaczyna się w momencie gdy nasze zapotrzebowanie na białko jest zbyt duże aby w samym pokarmie go dostarczyć, bo np. musielibyśmy jeść do każdego posiłku pojemnik sera białego. Podobne sytuacje są gdy ktoś nabywa masę. Szeroki wybór odżywek białkowych umożliwia wybór preparatu dostosowanych do indywidualnych potrzeb danej osoby. Dostępne są nawet odżywki z białkiem roślinnym, które stanowią najlepsze rozwiązanie w przypadku wegetarianów i wegan.


Białko spożyte w nadmiarze zostanie wydalone, głównie przez nerki. Organizm nie kumuluje białka, jak ma to miejsce w przypadku spożycia nadmiaru tłuszczów czy też cukrów (nadmiar cukrów zamieniany jest na tłuszcz i odkładany w postaci dodatkowych kilogramów).

Nadmiar białka w diecie jest jednak niebezpieczny. Mięso spożywane w dużej ilości zakwasza organizm i dostarcza dodatkowo sporej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Nadmiar białka organizm wydala, co obciąża układ moczowy i stawy. Zbyt duża ilość protein, przy niskiej podaży węglowodanów skutkuje m.in zaparciami i wpływa niekorzystnie na prace mózgu.


,,Białko trawione jest w jelicie cienkim, gdzie jest rozkładane do aminokwasów i w tej postaci wchłaniane do krwi . Dla nas ważny jest podział na aminokwasy egzogenne – czyli takie, których organizm nie potrafi sam wyprodukować i konieczne jest dostarczenie ich w posiłkach oraz endogenne, które potrafimy sami sobie wyprodukować. Określone białka zawierają różne ilości poszczególnych aminokwasów, ale my do prawidłowego funkcjonowania potrzebujemy całego ich kompletu. Białka pochodzenia zwierzęcego zawierają wszystkie potrzebne nam aminokwasy w dużej ilości, dlatego nazywa się je pełnowartościowymi. Białka pochodzenia roślinnego posiadają bardzo mało niektórych aminokwasów (metioniny i lizyny), jedynie soja zawiera wystarczające ich ilości, stąd tak często gości na talerzach wegetarian."


Najlepszymi źródłami białka w diecie będą  zatem chude mięso: drób, indyk, cielęcina, ryby, nabiał oraz rośliny strączkowe: soja, soczewica, ciecierzyca, fasola, groch.

Ilość białka w 100 g produktu:
Baranina-18
Boczek wędzony-24,6
Cielęcina -20,5
Dorsz-17,7
Pestki dyni-24,5
Fasola biała-21,4
Gęś-28
Groch-23,8
Halibut-20,1
Indyk pierś-21,3
Indyk udziec-19,5
Jajo kurze-12,5
Jogurt naturalny 0%-4,2
Kaczka-13,5
Kasza gryczana-12
Kasza jaglana-10,5
Karp -17,5
Kiełbasa myśliwska-23,3
Kurczak piersi-19,3
Kurczak udo-17,8
Łosoś-19,9
Mak-20,1
Makrela-22,7
Migdały-20
Mintaj-16,6
Orzechy Archaidowe-25,7
Orzechy ziemne-26
Pistacje -20,8
Polędwica wołowa-20,1
Pstrąg -19,2
Sardynki w oleju-20,6
Schab-21
Ser biały chudy -19,8
Ser biały półtłusty -18,7
Ser topiony-18,4
Ser żółty (edamski) -25,8
Słonecznik pestki-22,5
Soja-34,9
Szczupak-18,4
Szprot wędzony-19,3
Szynka surowa-14,4
Śledź-19,8
Tuńczyk -22


Jeżeli zauważyliście tutaj jakieś nieścisłości, czekam na poprawki :) Cześć, do usłyszenia.

56 komentarzy:

  1. Warto jeść zdorowo,ale uwzględniać wszytskie wartościowe produkty
    No i nie popadać ze skrajności w skrajność i odżywiać się mądrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Ja zawsze jak mam ochotę jeść zdrowo to popadam w jakąś paranoję i żyję prawie na samych serkach grani, bo mam na nie straszną ochotę po treningu :D

      RudaUrodowo < świat włosomaniaczki doczepiającej sobie dredy i tribalki lubującej steampunkowe motywy :3

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy i pomocny post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy i przydatny post dla osób chcących wprowadzić jakąś dietę w swoje życie, fajnie,że znalazło się coś takiego w jednym miejscu.

    My blog - Click!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post:)
    pelnapasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post i oczywiście pomocny :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez szukam, zastanawiam się nad dietą,trzeba cos ze sobą zrobić haha

    OdpowiedzUsuń
  7. Super że podałaś ile co ma białka w sobie ! :) Bardzo przydatny post :* Tak się składa że wnet mamy konkurs powiatowy o żywieniu i na pewno nam się te wiadomości przydadzą :) Pozdrawiamy i zapraszamy do siebie http://agssymi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć o katabolizmie liznęłam trochę informacji fajnie mi to uzupełniłaś. Ja staram się jeść zdrowo, smacznie, z odpowiednią ilością kaloryczną i ćwiczę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny temat :) Miło się czytało i nigdy nie czytałam o białku ;D


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja już drugi rok jestem na gastronomii i ciągle nas uczą wszystkiego tak małostkowo ... o składnikach odżywczych zbyt wiele się nie dowiedziałam oprócz książkowych definicji :| Ale jakoś te kształcenie mam nadzieję się troszkę nakreśli ,bo na razie jest o wszystkim i o niczym :/
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie - kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post. Dużo rzeczy już wiedziałam (rozszerzona biolca:D), ale jeszcze więcej jest tutaj dla mnie nowych rzeczy. Fajnie, że dodajesz posty związane ze zdrowym trybem życia, teraz czekam na jakiś kolejny nowy przepis:)

    racjonalny empiryk - klik

    OdpowiedzUsuń
  12. Niedługo będę się tego uczyła na rozszerzonej biologii. Ale z tego posta dowiedziała się trochę przed lekcją, więc na pewno mi pomógł ;)
    Zapraszam do mnie. Odpowiadam na każdą obserwację :)
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. nie mogę czytać na noc o jedzeniu bo się robię głodna :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatny post dla mało wiedzących na temat białka. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi dear!! your blog is really nice and your posts are very interesting !!! We like to follow each other ? follow me and follow you immediately. kiss. See you soon
    http://loryschannelmakeupandbeauty.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę wypróbować :) Blog bardzo przestrzenny ! Świetne masz zdjęcia ! Obs/obs ? Napisz u mnie OK :) (jak zaobserwujesz) www.dlifebook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze wiedzieć gdzie jest najwięcej białka, bo akurat powinnam jego poziom uzupełnić

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatny post dla osób które chcą zaczac przygodę ze zdrowym odżywianiem:)

    mvrcelia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojeju ile tego jest :/ szkoda, ze wszystko co jemy jest zdrowe i zawiera duzo bialka i witamin hahaha :D

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię takie posty :) zresztą wszystkie roślinne pochodzenia białka uwielbiam z mięsem ciut gorzej :P jem tylko jak mój mężczyzna jest u mnie :P bo ten sobie np fasolką nie poje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja fosolkę uwielbiam :D Z bułeczką mogę jest w ilościach masowych ! Żaden fast food ani frytki się nie równają ;p

      Usuń
  21. W sumie różnego rodzaju białka (to znaczy pod różnoraką postacią)
    mam dużo w swoich posiłkach. Jeb bo lubię, nigdy nie byłam na diecie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ja tam jem co mi sie podoba nie zważam na zawartość;D

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam takie posty! mega przydatne informację, tym bardziej dla mnie ponieważ chciałabym dodać białko do mojej diety :>>

    hopex5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wykaz! :D
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Musze zacząć jeśc soczewicę :3
    Bardzo mi pomogłas tym wpisem ;)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy post :D

    Zapraszam": http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Nadmiar białka w diecie powoduje obciążenie nerek i wątroby, wzrostu stężenia azotu i mocznika we krwi, biegunki, wymioty, odwodnienie, a nawet nasilenie wydalania wapnia i odwapnienie kości! Dlatego do wszystkiego powinno podchodzić się z głową i umiarem :)
    >foxydiet<

    OdpowiedzUsuń
  28. Jesteś bardzo skrupulatna! Bardzo przydatny post:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Chyba powinnam dodac do diety kilka produktow;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy i przydatny post :) Posiadasz ogromną wiedzę na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przydatne rzeczy, jednak dosyć sporo jem z tych rzeczy ;p

    http://dzastinnel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. bardzo interesujący post :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo ciekawy post :) Szczególnie dla osób, które chcą coś zmienić w swojej diecie :)
    Pozdrawiam :)


    Zapraszam do siebie :D - littlesmilesandi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie byłam na diecie bo nie jestem w stanie wytrzymać :D nie zwracamy raczej uwagi na takie rzeczy

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  35. Nominowałyśmy cię do LBA :) http://agssymi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzięki! Bardzo przydatny post :)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Mega ciekawy post ! Miło się czytało

    http://swinkakloska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetnie piszesz
    Fajny fit post
    Obserwuje
    Zapraszam do mnie oliwiafelkel.blogspot.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. ja nigdy nie umiem wytrzymać w tym postanowieniu :)
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawy post, choć ja na co dzień nie przywiązuje do tego ;P Fajnie przytań coś innego :D
    Zapraszam na --> Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  41. świetny post <3
    http://poziomka1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny post widać że włożyłaś w niego dużo pracy <3
    Śliczny wygląd bloga :* Takich blogów, jak Twój powinno być więcej
    Czekam na kolejny wpis <3 Pozdrawiam cieplutko


    Zapraszam na konkurs do wygrania Kylie Jenner Lip Kit
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  43. Wow, dzięki Twojemu postowi wiele się dowiedziałam!
    Dobra robota. ♥

    http://pati-ix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń