niedziela, 8 października 2023

Wspomnienie z Francji 2023 Epernay.

Cześć kochani!
Dzisiaj mam dla Was kilka zdjęć z Francji z winobrania z września. Pogoda była istnie wakacyjne ale absolutnie nieodpowiednia do pracy. 30-35 stopni, będąc cały czas w pełnym słońcu to wręcz katorga ;) Pierwszego dnia mimo zmęczenia, poszliśmy na spacer po mieście. Wrzucam tutaj te zdjęcia na pamiątkę. Bardzo fajnie, że udało nam się wyjść. 

Zacznę od zdjęć z Epernay gdzie mieszkaliśmy, a poniżej są też zdjęcia z tradycyjnego wyrobu schamiane. Tak więc polecam czytać do końca ;)









Powyżej jedno z niewielu zdjęć na których jestem. Byłam dość zmęczona i nie myślałam zbytnio o robieniu sobie zdjęć. W mieście udało nam się zobaczyć Kościół Église Saint-Pierre et Saint-Paul d'Épernay. Mogliśmy wejść również do środka. Tych zdjęć akurat nie dokumentuje bo są dość prześwietlone.





Powyżej możecie zobaczyć tradycyjną wyciskarkę do winogrona na szampana. Wszystko wykonywane jest jak za dawnych lat. Po obejrzeniu tego etapu, przeszliśmy do oglądania piwniczki. Tutaj byliśmy na prawdę zaskoczeni. Piwnica była wysoka na jakieś 3-4 metry. Było dość chłodno. Syn szefa opowiadał nam, że ściany są specjalnie wykonane z gliny aby trzymały odpowiednią temperaturę. Ich posiadłość posiadają z dziada pradziada. Dom oraz piwnice były budowane dobre 100 lat temu!


Na koniec to co najprzyjemniejsze, czyli testowanie szampana. A na samym końcu mam dla was krótki film ze wspomnieniami z tego dnia ;) Mam nadzieję, że spodoba wam się taka pigułka.







Do zobaczenia!
Angelilka

20 komentarzy:

  1. Ale fajnie. Masz co wspominać, tylko szkoda, że film nie jest dostępny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwiedzałam kiedyś taką wytwórnię. Bardzo mi się podobało. :) na Twoich zdjęciach też wygląda super. :)
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce, architektura wygląda bardzo klimatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna wycieczka. W piwnicy pewnie można było trochę odpocząć od tego upału :), choć ja to bym pewnie zmarzła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe owszem było trochę chłodniej ale nie zimno ;)

      Usuń
  5. Super! We Francji nigdy nie byłam, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się tam pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, bardzo ciekawe informacje i piękne zdjęcia :) Byłoby co zwiedzać. Francja bardzo kusi nie powiem 😀 Moja mama uwielbiała Francję miała tam przyjaciół.

    Pozdrawiam serdecznie Angela

    Kasia Dudziak Kasine bziki

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo piękne miejsce we Francji, jak i wiele innych miast znajdujących się we Francji. Piękne, malownicze miasto o wspaniałych miejscach do zwiedzenia 👍😊

    Pozdrawiam Cię z całego serca 😘🥰💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne tak :D Chciałabym o wiele więcej zobaczyć.

      Usuń
  8. Beautiful photos, Angela.
    Love the architecture of the buildings.

    Hugs and blessings

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne wspomnienia. Ja nigdy we Francji nie byłam. Moja mama miała przyjaciół w Paryżu i często ją gościli. Udało jej się zwiedzić Paryż okolicę a także Avinion i Arles. Mnie się marzy Marsylia.

    Ściskam mocno

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę :D Też chciałabym mieć znajomych w Paryżu których mogłabym odwiedzać ;D Heh

      Usuń