niedziela, 24 lipca 2022

Obrona!

Cześć!
Jeśli czytacie moje posty uważnie, wspominałam na początku czerwca, że piszę pracę inżynierską i przez to trochę mniej jest mnie na blogu. Od połowy maja zaczęłam bardzo intensywnie pracować. A od początku czerwca do 25 pracowałam praktycznie każdego dnia od rana do wieczora. W pewnym momencie przestałam nawet chodzić na siłownię. Udało mi się skończyć i oddać pracę. Przez co dostałam termin obrony pracy 5 lipca.

Wiele osób ciekawi jak wygląda taka obrona ponieważ obrona na Architekturze jest totalnie inna niż na innych kierunkach. Po pierwsze nie piszemy pracy, która ma np. 60-80 a nawet więcej stron. Głównym aspektem jest projektem budynku na wybrany przez nas temat. W moim przypadku Mental Health and Meditation Center in Uniejów. Projekt z wszystkimi rysunkami, elewacjami oraz wizualizacjami jest przedstawiany na planszach 100x70 cm (na piance). Do tego jest oczywiscie jeszcze opis techniczny, który zawiera całą analizę terenu, działki itd. a także opis procesu projektowane wraz z dokładnym opisem projektowanego budynku, zastosowanych technik budowlanych, indywidualnych pomysłów, rozwiązań problemów, wyliczeń np. przepuszczalności cieplnej ścian czy dachów. Do tego jest dokładny spis projektowanych materiałów a także pomieszczeń z dokładnością co do m2 wraz z planowaną posadzką. Do opisu dołączane są również wszystkie rysunki techniczne (czytaj rzuty, przekroje, detale) a także pomniejszone plansze. Sam opis na moim kierunku nie był dokładnie sprecyzowany pod liczbą stroną. Ja miałam 25 stron. Wiem, że niektórzy mieli mniej a także więcej stron opisu. Nie wliczając rysunków technicznych.
Damskie buty.

Sama obrona wygląda następująco. Przez pierwsze max. 10 min przedstawiałam mój projekt. Dlaczego tak a nie inaczej wszystko zostało zaprojektowane. Komisja zadawała ewentualne pytania dotyczące pracy. Następnie recenzent wyliczał błędy w projekcie. (Zawsze muszą coś znaleźć, nawet błędy rysunkowe) Wtedy też jest okres kiedy ja broniłam moją pracę i odpowiadałam na pytania. Kolejnym etapem są pytania dotyczące okresu całych studiów. Są one z zakresu projektowania, historii, materiałów budowlanych itd. Generalnie z całych studiów. Lista pytań jest udostępniana przez uczelnię. Na koniec ja wychodzę na kilka minut, powracam i dostaję odpowiedź na temat ocen.

Dokładny temat mojej pracy to "Centrum pomocy psychologicznej i medytacji w Uniejowie". Chcecie zobaczyć dokładnie jak to wygląda? Całość pracy udało mi się obronić na 4.5. Uważam, że to całkiem dobry wynik. Zwłaszcza patrząc na ilość pracy i na wielkość mojego budynku.
Do zobaczenia!

37 komentarzy:

  1. Gratulacje! Tak myślałam, że na obronie w architekturze trzeba przedstawić własny projekt. Jestem ciekawa Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D Jest już w kolejnym poście, możesz zobaczyć ;)

      Usuń
  2. Gratulacje ! Ciekawy temat pracy, ciekawy obiekt!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję. Mam nadzieję, że znajdziesz pracę jaka ci odpowiada. Kto wie jakie budynki zaprojektujesz? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D
      Mam nadzieję, że stabilne, piękne i funkcjonalne ;)

      Usuń
  4. Gratuluję bardzo dobrego wyniku!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję obrony z tak dobrym wynikiem 😊 Bardzo ciekawy temat pracy 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. To bardzo dobry wynik- gratuluję :)
    Z innej beczki- bardzo ładny komplet wybrałaś na tę okazję :)
    Szpilki też boskie ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;D
      Komplet akurat jest odłączny ale bardzo fajnie spasował :D Dziękuję ♥

      Usuń
  7. Gratulacje! 4,5 to dobra ocena:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje! I pełny podziw dla Ciebie! Życzę Ci dalszych sukcesów i dojścia do kariery ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdecznie Ci gratuluję! :)
    Wyglądasz ekstra w tym zestawie i szpilkach :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje! Jest co świętować :)

    OdpowiedzUsuń