niedziela, 24 kwietnia 2022

Kraków

 

Hejka!

Kto również lubi posty podróżnicze? Ja jak najbardziej. Zarówno podróżować, pisać o tym jak i czytać wasze historie :D Kiedyś tak bardzo marzyło mi się podróżowanie i gdy w końcu do tego doszło, nie jestem zawiedziona. W tym roku planuję więcej podróży po Polsce niż gdzież za granicę. Pierwszym z tych miejsc jest piękny Kraków.

W Krakowie byłam jedyny raz około dziewięć lat temu, wracając z zielonej szkoły w Zakopanem. Nasze zwiedzanie wtedy polegało tylko i wyłącznie na stanięciu pod zamkiem, zrobieniu sobie grupowego zdjęcia ze smokiem i powrotu do autokaru. Ech… Piękne szkolne wycieczki. Tym razem miałam okazję więcej zwiedzić. Do Krakowa wybrałam się razem z moją koleżanką Olą, ona w celach naukowych a ja czysto turystycznych.

Moje zwiedzanie rozpoczęłam oczywiście od starego rynku i Sukiennic. Pogoda niestety była nadal dość chłodna ponieważ był to 23 lutego. Po spacerze wzięłam kawę na wynos i ruszył do kolejnego punktu czyli Kościoła Św. Franciszka z Asyżu. Następnie wróciłam na rynek aby posłuchać hymn Mariacki z wieży. Kolejnym punktem było Muzeum Książąt Czartoryskich. Tam spędziłam trochę więcej czasu. Było naprawdę wiele ciekawych eksponatów i obrazów. Była oczywiście Dama z Łasiczką. Kupiłam tam też piękne kartki i magnes właśnie z wizerunkiem Damy.


Po zwiedzeniu Muzeum, dołączyła do mnie Ola i urządziłyśmy sobie małą sesję na rynku. Fajnie mieć z wyjazdu jakieś zdjęcie siebie w całości, a nie tylko selfie. Została nam godzina. Pierwotnie miałyśmy iść na jedzenie, ale uznałyśmy, że nie jesteśmy aż tak głodne i na szybko wybierzemy się na Zamek Królewski. Nasz spacer był szybkim marszem. Na Zamku spędziłyśmy również kilka chwil, ponieważ czas nas gonił. Po całej wycieczce wszystkie miejsca ponownie obejrzałam sobie na spokojnie ze zdjęć. Brakowało nam tej jednej godziny. Na powrót na pociąg miałyśmy 35 minut i 3 czy 4 km.

Większa galeria zdjęć poniżej. Zapraszam.
































Dzień był pełen wrażeń. Fajnie jakby pogoda była ciut lepsza. Mimo wszystko było bardzo fajnie i na pewno będę miło to wspominać. Następne wycieczki planuję już w bardziej ciepłej aurze.
A wam które, Polskie miasto najbardziej się podoba? Ja na swojej liście jako nr. Jeden mam oczywiście Wrocław.

Do zobaczenia!
A.

42 komentarze:

  1. Kocham Kraków i jak co roku wybieram się tam w październiku. Cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Domyślam się, że w październiku pogoda o wiele lepsza ;)

      Usuń
  2. Moim numerem jeden jest Przemyśl - piękne miasto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To muszę również dodać do mojej listy ;D!

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia. Bardzo lubię takie posty podróżnicze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwiedzałam Kraków wielokrotnie i były to długie pobyty. Lubię to miasto. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Ale chętnie wyszłabym również poza starówkę.

      Usuń
  5. Lubię podróżować, nie zawsze moje plany się ziszczą, ale lubię. Na razie głównie po Polsce, a w tym momencie po Lubelszczyźnie :D W Krakowie jeszcze nie byłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo ;) Chęci mam sporo jednak nie zawsze udaje się gdzieś wybrać.

      Usuń
  6. Kocham Kraków, ale Wrocław to także mój numer jeden <3
    Piękne zdjęcia!
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kraków zawsze jest cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne zdjęcia! Ja w Krakowie byłam bardzo dawno temu, mało co pamiętam z tej wycieczki. Będę musiała się tam wybrać ponownie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)
      Ja też wcześniej byłam tylko raz na wycieczce i pamiętam tylko moment robienia zdjęcia :D A więcej nic.

      Usuń
  9. Seems that you had great time there!
    beautiful photos!
    XO
    S
    https://s-fashion-avenue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Beautiful photos, love the building! And your scarf! :)

    Have a nice day! 💜

    🌸 Kiara Era BLOG 🌸
    <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyjazd do Krakowa to zawsze czas pełen pięknych miejsc i pozytywnej energii jeśli o mnie chodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam treści podróżnicze, bo się nimi inspiruję. Sama też od czasu do czasu coś wrzucam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem :D Z przyjemnością czytam. Też lubię inspirować się innymi ;)

      Usuń
  13. Widzę, że wycieczka się udała.
    Kraków to piękne miasto. A Wrocław też oczywiście polecam 😉.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam być w majówkę ale niestety plany się zmieniły ;)

      Usuń
  14. Byłam i we Wrocławiu, i w Krakowie, i zdecydowanym, moim, numerem jeden jest Kraków (pewnie przez to że we Wrocławiu, byłam w niezbyt dobrej dzielnicy :D)
    Często bywam w Krakowie, planuje się tam wybrać za kilka tygodni, ale na szkolenie, więc na zwiedzanie, nie będzie czasu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uu :c to może warto odwiedzić kolejny raz Wrocław?
      Również pozdrawiam ♥

      Usuń
  15. Kraków jest piękny! Koniecznie muszę znowu się tam wybrać, bo ostatnio byłam w Krakowie jakieś 15 lat temu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 15 lat? wow no to na pewno warto ;) Wiele się zapewne zmieniło od tego czasu

      Usuń
  16. W Krakowie byłam nie raz, ale nie mam tylu cudownych zdjęć co Ty :)
    A jak już pozostajemy w temacie ulubionego miasta w Polsce to uwielbiam Wrocław, byłam tam tylko na 3 dni i dwa razy na jarmarku świątecznym i to stanowczo za krótko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe to musisz tym razem wybrać się na sesje ;)
      Ooo też marzy mi się Wrocław :D Mega zazdroszczę! Nawet tylko tych 3 dni ;)

      Usuń
  17. Piękne zdjęcia. W Krakowie byłam wieki temu, trzeba by się wkrótce znów tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ tam jest pięknie. Muszę się wreszcie wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny blog. Świetna foto-relacja. Jakbym tam była oczami mej wyobraźni... To także mój sposób podróżowania ;) bo prowadzę raczej osiadły styl życia. Kraków to jedno z najpiękniejszych miast Polski. Jednak muszę się tam kiedyś w końcu wybrać. Tylko kiedy? Hm...
    Pozdrowienia z Kujaw ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wyjazd :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Molto bella Cracovia l’ho visitata con le sorelle di mia cognata che è polacca.
    Buon weekend.
    enrico

    OdpowiedzUsuń