niedziela, 16 kwietnia 2023

Ateny cz. 2

Cześć kochani!
Zapraszam Was dzisiaj serdecznie na drugą część wspomnień z Aten. Dzisiaj opowiem Wam trochę co zwiedziliśmy oprócz Akropolu. Jest to o tyle ciekawe, że pokazujemy tu więcej prawdziwych Aten! A to jak wiadomo nie tylko piękne restauracje, ładne widoki i zadbane otoczenia.

Wybraliśmy się do Pireusu czyli części portowej Aten. Przejechaliśmy jeden przystanek za daleko i wylądowaliśmy z drugiej strony Pireusu i musieliśmy się przejść do naszej plaży. Udało nam się zwiedzić wiele ciekawych uliczek. Zobaczyć również port z dostawami kontenerowców. Wypiliśmy również słynną grecką mrożoną kawę - Frappe, w jednej z kawiarni. Byliśmy jedynymi turystami tam. 


Dalej kierowaliśmy się na zatokę Pasalimani. Widoki są tam obłędne! Możecie zobaczyć poniżej. Znajduje się tam bardzo dużo mniejszych i większych jachtów. Dookoła są restauracje gdzie można posmakować owoców morza. Miejsce to równie pięknie wygląda nocą! Znajduje się tam również od wewnętrznej strony deptak dla pieszych turystów.





To piękne miejsce z Bugenwille to miejsce przy przystanku Santaroza 400407. Aby tam dotrzeć trzeba zejść schodami do wody. Jest tam mały deptak i taki oto widok.




Punktem docelowym była oczywiście plaża Votsalakia. Piękna woda i widoki! Niestety plaża jest kamienista. Momentami falą są dość spore a nawet groźne! Dlatego też nie było tam zbyt wiele dzieci. Poniższe widoki na panoramę morza są wykonane w miejscu Επιγραφή PIRAEUS. Serdecznie polecam! 







Leżaki na plaży był wypożyczane w barze tuż obok. 10 euro za osobę. W cenie jest również wybrany drink/napój z baru. Bardzo fajna opcja. Spędziliśmy tam cały dzień i 10 euro na cały dzień to na prawdę niewiele a jest o wiele wygodniej. Dodatkowe sąsiedztwo baru dawało możliwość zjedzenia czegoś bez opuszczania miejsca na leżakach. 
W otoczeniu znajduje się również wiele ruin. Widać, że to miejsce jest rzadko odwiedzane przez turystów a bardzo szkoda! Mniej ludzi niż nad polskim morzem.










Wieczorem ponownie byliśmy nad zatoką. Tym razem wybraliśmy się na kolację. Jak widać sceneria była bardzo urokliwa. A poniżej widok nocą.


Duże miasta to również większe problemy. Jednym z nich są oczywiście bezdomni oraz osoby żebrzące. Idąc na plaże spotkaliśmy wiele takich 'siedlisk'. Jadąc metrem wiele osób zaczepia o pieniądze. Często są do tego zmuszane czy też nauczone również dzieci. Oprócz ludzi, bardzo dużo jest też bezdomnych kotów, które oczywiście łaszą się do osób jedzących na 'ogródkach'. W centrum absolutnie nie jest to widoczne. Dodatkowy fakt odróżniający Pireus od centrum Aten to jego mieszkańcy. Pireus zamieszkują rodowici Grecy. W centrum jest bardzo dużo turystów a także uchodźców. My mieszaliśmy w centralnej dzielnicy Aten, wszędzie blisko. Jednak mieszkańcy tego terenu wzbudzali we mnie niepokój. Wszędzie pełno mężczyzn, którzy oglądali się za blondynką. Miałam tam mieszkać na Erasmusie i może lepiej, że do tego nie doszło...

Mam jeszcze jeden post z tej serii. Zdradzę wam, że jest to jedno z najbardziej malowniczych miejsc jakie widziałam!

Jak podała wam się fotorelacja? Byliście kiedyś w Pireusie!
Angelika

48 komentarzy:

  1. Planuję za jakieś dwa lata wycieczkę do Grecji. Muszę tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna fotorelacja :)
    Nigdy nie byłam w Pireusie, ani w Atenach.
    A propos tych mężczyzn ogladających się za blondynką- jakiś czas temu, inna blogerka opisywała podobną historię, tylko że z Egiptu.
    Dobrze że nic ci nikt nie zrobił.
    Też mi się podoba ta opcja z wypożyczeniem leżaka i drinkiem w cenie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie ;D
      Czyli to typowa sytuacja. Dokładnie, bezpieczeństwo najważniejsze. Dobrze, że byłam z chłopakiem.
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pięknie :) błękit nieba jest przepiękny, a kwitnące rośliny dodają uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co tu dużo mówić, Ateny są przepięknym miastem ;) Niestety nie byłem w Pireusie, co mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości się zmieni. Zatoka nocą robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam kiedyś, bo całą Grecję objechałam. :) Czekam na ciąg dalszy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow zazdroszczę :D Masz zdjęcia na blogu z tego wyjazdu?

      Usuń
  6. jak cudownie :O pięknie wyglądacie ;) Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsce, fajnie, że byliście tam razem. Ciekawe, co nam pokarzesz, jakie to malownicze miejsce. :))) Pozdrawiam cieplutko. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo :D Heh. Również pozdrawiam ♥

      Usuń
  8. Nigdy tam nie byłam więc z ciekawością obejrzałam zrobione przez Ciebie zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. This place looks so relaxing and great to take a vacation.
    https://www.melodyjacob.com/2023/04/tips-for-men-who-want-to-feel-young-again.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne ujęcia i to niesamowite jak tam jasno!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ir a Grécia! Ah eu gostaria sim! Gostei de suas fotos, apesar das pedras o mar é calmo.
    Há problemas como em todas as cidades do mundo.
    Bom restinho de semana!
    Beijos! ♥ :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia! Jestem zakochana w Grecji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie tam. Ciekawa relacja. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam Cię serdecznie 🤗

    Dziękuję, że podzieliłaś się z nami zdjęciami i doświadczeniami z miejsca, w którym mieliście okazję być 😉👍 Choć nigdy nie miałem okazji być w Grecji, to z pewnością jest to również przepiękny kraj z pięknymi widokami oraz kuchnią grecką, która jest przepyszna i znakomita 😉👍 Ateny to miasto o dużej historii i zabytków, które warto zobaczyć, będąc w tym malowniczym miejscu.

    Pozdrawiam Cię cieplutko i ślę Tobie mega pozytywną energię 🤗💖❣
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :D Serdecznie polecam Grecję na wakacje.

      Usuń
  15. Lubię oglądać starożytne greckie ruiny, mają tyle uroku! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Grecję najbardziej lubię z czasów starożytnych, historii, ale współczesna odsłona też jest piękna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Mają bardzo ciekawą historię antyczną.

      Usuń
  17. I'm planning a trip to Greece in October. Keeping my fingers crossed!

    Beautiful photos, Angela

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, chciałabym się kiedyś znaleźć w Atenach! Chociaż straszne sytuacje z tymi bezdomnymi ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. very beautiful place.... love to visit one day...

    OdpowiedzUsuń
  20. Zazdroszczę tej wycieczki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękna ta fotorelacja. Aż miło popatrzeć na te widoki. Żałuję, że jeszcze nigdy nie byłam w Grecji. Ładna z Was para, bardzo fotogeniczna. Lubię relację z podróży.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna fotorelacja i zdjęcia, widać ,że wycieczka bardzo udana.
    Zazdroszczę tym krajom śródziemnomorskim nie tylko zabytków, ale i ciekawej roślinności.
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na obiecywany post z kolejną relacją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie <3
      Oj tak :D Niby nie tak daleko a roślinność już sporo się różni.

      Usuń
  23. W Grecji byłam trzy razy, w tym raz w Atenach u mojej bliskiej koleżanki Greczynki, która pokazała mi Ateny z innej strony :-) Byłam tam zanim zaczęłam farbować włosy na ciemno jako blondynka i cos w w tym jest ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo to cudownie :D Takie wycieczki gdy ktoś cie oprowadzi są najlepsze.
      Oj tak :/

      Usuń