niedziela, 27 listopada 2022

Fit Świąteczne cynamonki!

Hejka, cześć!
Czas leci jak szalony i mamy dzisiaj już pierwszą niedzielę adwentu! Aż sama nie mogę w to uwierzyć...
Ostatnimi latami starałam się w jakiś sposób tworzyć atmosferę na blogu, jakiś blogmas 24 dniowy ;) Jednego roku zrobiłam również vlogmas. Trochę się zastanawiałam co zrobić w tym roku. Uznałam, że blogmas ograniczy się do niedziel adwentu a postaram się za to nagrać vlogmasy. Planowo grudzień jest intensywny więc myślę, że będzie fajnie. Nie wiem kiedy Wam to udostępnię ale na pewno zobaczycie.

Dzisiaj natomiast mam dla was przepis na fit smakołyki, które królują ostatnio dosłownie wszędzie! Mowa oczywiście o cynamonkach. Myślę, że oprócz pierników, fajnie wpisują się one w okres przedświąteczny. A skoro mi udało się je zrobić w warunkach akademika, to Wam również się uda!

Składniki:
Ciasto:
-250 g mąki
-80 ml mleka
-10 g drożdży
-2 łyżki cukru
-15 g masła
-1 jajko

Drożdże rozpuszczamy z cukrem, dodajemy lekko ciepłe mleko oraz łyżeczkę mąki i rozczyn odstawiamy do wyrośnięcia. Wyrośnięty już rozczyn dodajemy do przesianej mąki razem z masłem, łyżką cukru i jajkiem. Wyrabiamy ciasto, aż przestanie kleić się do rąk, a następnie odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Po tym czasie ponownie wyrabiamy ciasto kilka minut.

Masa cynamonowa:
-20g rozpuszczonego masła
-3 łyżki cukr/słodzika
-1 łyżka cynamonu (ja daję nawet i więcej)

Cukier mieszamy z cynamonem i masłem. Ciasto wałkujemy na grubość ok. 0,5 cm. Smarujemy naszą masą cynamonową i zwijamy w roladę. Kroimy na kawałki ok 1,5cm, smarujemy roztrzepanym jajkiem, układamy na blasze i pieczemy przez około 16 minut (do zarumienienia) w 180°C. 

Ja użyłam blachy do muffinek zamiast zwykłej blachy i wyszło świetnie. Z przepisu wychodzi około 12 sztuk. W zależności od użytych składników kalorie na 1 sztukę to od 130 do 200 kcal. Są to małe bułeczki. Z ciasta wyszłyby około 3-4 normalne cynamonki. Dlatego te są mniej kaloryczne, mniejsza porcja ;) 

Na polewę często wykorzystują białą czekoladę lub lukier. Ja dałam trochę skyra waniliowe. Jednak najlepsze i tak są jeszcze ciepłe, prosto z piekarnika!
Mam nadzieję, że przyda wam się przepis. 

Robiliście już w tym roku cynamonki? Czekam na wasze historie.
Angela

44 komentarze:

  1. Te cynamonki są pyszne. Uwielbiam je.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam nigdy, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałas mi, że trzeba czymś napełnić kalendarz adwentowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej jak przepysznie wyglądają, ale narobiłaś mi smaka, nie jadłam jeszcze takich cynamonowych! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam Cię serdecznie 🙋‍♂️

    Chciałem podziękować Tobie za odwiedzenie mojego bloga, jak i za pozostawienie swojego komentarza po postem. Mam nadzieję, że tematyka mojego bloga Ci się spodobała.
    Jeśli chodzi o te bułeczki drożdżowe, to są przepyszne. Z miłą chęcią je wypróbuję 🙂👍 Dziękuję, że podzieliłaś się tym przepisem na blogu.

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie miłego oraz pozytywnego dnia 🖐👦💕
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zjem, lubię i aż czujkę ich smak. :) Pięknego oczekiwania na święta Ci życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Super przepis! Jeszcze nie robiłam cynamonków, ale bardzo chętnie spróbuję je zrobić :) Na pewno pachną cudownie i smakują obłędnie, to świetne świąteczne słodkości, które każdy chętnie zje :) Przepis jest prosty, więc każdy podoła :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować ;) Zwłaszcza, że ten przepis jest całkiem łatwy.

      Usuń
  8. Jeszcze nigdy nie robiłam cynamonek, na pewno są smakowite. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zjadłabym, wyglądają pięknie i na pewno są pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To musiałaś narobić smaka ludziom z akademika :).

    Cynamonki wyglądają bardzo smakowicie i już zapisałam sobie przepis :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym spałaszował cały talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Yummm! The cinnamon rolls look divine!
    Have a great weekend!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mi apetytu narobiłaś! Muszę takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pyszny przepis 😋😋😋

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękne, ale mi narobiłaś smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nigdy nie robiłam cynamonek, zresztą za pieczenie innych ciasteczek, ciast, też się nigdy nie brałam- no chyba że liczy się sernik na zimno, który robiłam ostatni raz wieki temu :D
    Ale te cynamonki wyglądają pysznie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że sernik na zimno się liczy ;D!

      Usuń
  17. Cudne i jakie pyszne cynamonki <3 Ależ one muszą smakować i pięknie pachnieć :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam cynamon i wszystko co nim pachnie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam cynamonowe wypieki, chętnie przygotuje takie smakołyki do popołudniowej kawy

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam cynamonki i na pewno wypróbuję ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepyszności❗😋😋😋😋
    Pozdrawiam serdecznie ❤️❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń