poniedziałek, 22 listopada 2021

Perugia, plener, 03.11.2021

Perugia

Zwiedzane tego pięknego miasta zaczęliśmy trzeciego listopada. Niestety pogoda średnio nas rozpieszczała i co kawałek padał delikatny deszcz. Pierwszym punktem, który odwiedziliśmy był Palazzo dei Priori. Tuż obok znajduje się Katedra pw. św. Wawrzyńca, która aktualnie znajduje się w remoncie. Mimo to można wejść do środka. Na placu znajduje się również fontanna Maggiore. Następnie poszliśmy pooglądać niesamowite czekolady wyrabiane w Perugii a także na prawdziwą Włoską pizzę.

Nasz spacer pokierował nas dalej na punkt widokowy Giardini Carducci gdzie rozciągała się panorama na całe miasto.

Następnie kierowaliśmy się w stronę Muzeum Archeologicznego jednak przechodząc obok, wstąpiliśmy również do fortecy obronnej Rocca Paolina. W środku było zejście do metra, kilka wystaw muzealnych, sklepiki z pamiątkami, odkrywki archeologiczne a także wyświetlany film na temat historii miasta. Potem zwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne a także przyległy obok kościół katolicki Convent of San Domenico. W tym momencie również nasza grupa się rozdzieliła.

Następnym punktem, który udało nam się odwiedzić była Bazylika Św. Piotra. Jako, że byłyśmy dosłownie 10 minut przed zamknięciem Pan pozwolił nam na szybko wejść za darmo do części kościelnej.

A! Punktem początkowym jak i ostatnim był kościół Piazza Monteluce. Był on zaraz koło naszego hotelu, dlatego też byliśmy tam kilka razy. Obok jest również piękna panorama na miasto, tym razem od innej strony.