czwartek, 5 września 2019

Żelazowa Wola.

Cześć!
Byłam ostatnio u mojej koleżanki w Sochaczewie i wybrałyśmy się razem do Żelazowej Woli. Możliwe, że nie kojarzycie tej miejscowości. To tam urodził się Fryderyk Chopin.
Znajduje się tam jego dawny dworek. Oczywiście jest on wyremontowany więc wygląda on o wiele lepiej niż te 200 lat temu. Oprócz tego znajduje się tam zjawiskowy park. Byłyśmy akurat w piękny lekko chłodniejszy dzień więc spędzanie tam czasu to była czysta przyjemność. Coś co mnie miło zaskoczyło to fakt, że w całym parku możemy słyszeń utwory Fryderyka. Cudownie! Nie jestem wielką fanką muzyki klasycznej ale taki element bardzo przypadł mi do gustu. Ostatnim punktem naszego programu zwiedzania było mini kino. Cały czas jest wyświetlany film o życiu Fryderyka. Nie musicie obawiać się, że będzie to typowa nudna lekcja historii. Sama esencja wiedzy w 10 minut ;) Dodatkowy plusik. Oglądałyśmy akurat wersję w języku angielskim i była ona również ładnie i prosto wytłumaczona. Więc na np. wycieczce szkolnej warto pokusić się o tą wersję :) Serdecznie polecam wam wstąpić do Żelazowej Woli jeśli będziecie w okolicy.
xoxo
















4 komentarze:

  1. Tam jeszcze nie byłam. Ale jeśli będę miała okazję to wybiorę się z mężem.

    OdpowiedzUsuń
  2. O ile dobrze pamiętam nigdy nie byłam w Żelazowej Woli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę po zdjęciach, że piękne miejsce zwiedziłaś :)

    OdpowiedzUsuń